学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月22日
授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。
国際研修 (多文化共生社会の課題を英語で学ぶ:オーストラリア研修Learning current social issues in Australia: Intensive issue-based learning program)
多文化共生社会の課題を英語で学ぶ:オーストラリア研修
Learning current social issues in Australia: Intensive issue-based learning program
【注意】この授業は、開講日程の都合上成績が前期課程修了要件に反映されない見込みが高いので、履修にあたっては十分に注意すること。
目標:英語の集中授業、経験豊富な講師陣による講義やワークショップ・ディスカッションのほか、現地の学生との異文化交流などを通じて,オーストラリアの現代多文化共生社会における、地球的・社会的課題を理解し、またそれらに関する実地調査を行い、日本との比較考察を含む分析を通じて、現代オーストラリアの直面する課題を新たな視野や多角的な視点から英語で考え、発信する力を身につけた学生を育成することを目的とする。
This course involves intensive English lessons, lectures, workshop/discussions, cultural exchange, as well as field surveys on social issues in Australia's current multicultural society. The overall aim of the course is to foster students who will have acquired the ability to think analytically and deeply about contemporary Australian social issues from a new and multiple perspectives through comparative and policy analysis of social issues in Australia.
概要:
本研修は以下の充実した内容が盛り込まれており、将来大学院での該当分野(社会開発、高齢化問題、移民の権利保護、環境・水問題など)のいずれかの分野における研究を考えている、または長期留学を検討している学生にふさわしい研修である。
1) 体系的な渡航前集中英語研修 (オプショナル)
2) 渡航前の実地調査・社会政策分析手法講義、事前資料読み込み、調査票準備
3) 渡航中の実践的な英語研修
4) 渡航中の講義、ワークショップ、シドニー大学学生交流活動
5) 現地調査を含むフィールドワーク
6) 最終プロジェクト発表準備・発表(最終日)
Format of the course: This training includes the following substantial contents and is suitable for students who are considering long-term study abroad in the future and/or pursuing advanced graduate level courses in the topic areas covered during this course.
1) Systematic pre-travel intensive English training (Optional)
2) Lecture on field survey method, intro to social policy analysis, survey protocol development, literature review, and preparations for survey tools
3) Practical English training during visit to Australia
4) Lectures, workshops, University of Sydney student exchange activities (afternoon)
5) Fieldwork including field survey research (afternoon)
6) Final project presentation preparation / presentation (final day)
対象履修生:
応募時の英語運用力は問わないが、海外経験の少ない、または全くない初級・中級レベルの学生で学習意欲の高い学生を優先する。応募者選抜は、応募書類のレビュー及び選抜インタビューにより執り行う。応募学生の基本的な該当分野における知識、及び基本的な英語理解能力があれば、オーストラリアの社会課題に関する英語論文・文献や説明を理解することが可能となり、この研修をより充実したものにすることが可能となる。応募者間の英語能力レベルに大幅な違いがないよう、事前集中英語研修を(オプショナル)提供する予定である。
Target students: This course has no prerequisites in terms of English proficiency levels. If there are too many applicants, we will review application documents and may conduct interviews. Priority will be given to students with little or no overseas experience at the beginner or intermediate level as long as they show commitment and are highly motivated to study. Obviously, if students already have sufficient English skills and have basic understanding of the social issues covered, their understanding and skills will further improve during the course work. In order to reduce the gap between students in terms of their English level, we offer pre-travel intensive English bootcamp.
MIMA Search