オンライン授業の場合は、以下のようになります。
10月8日(水)10:25~、アクセス確認のためのオンライン授業を行います。時間割通りに始めます。この回のURLは、シラバス(本ページ)の一番下にある「オンライン授業URL」で通知します。
はじめの10分間は学生の皆さんがアクセスするのを待っています。アクセスがおおむね済んだ時点で20分間程度(予定)、授業のアウトライン、成績評価方法、授業用資料などの説明をし、注意事項を述べます。
If the course is by on-line, it will be as below;
From 10:25 on 8 October (Wed), students will enter the zoom link at the bottom of this page. After about 10 minutes when all the students could access to the link, outline of this course, grade evaluation method, lecture materials etc will be explained including remarks for about 20 minutes.
10月8日(水)13時~、授業の内容に入ります(オンラインで実施)。
The lecture content will follow from 13:00 on the same date (8 October).
10/8 (Thu) (10:25-12:20, 13:00-14:45, Yayoi 7B 234/235, or on-line),
10/21 (Wed) (8:30-16:40, Nishitokyo A2F, or on-line)
10/28 (Wed) (8:30-16:40, Nishitokyo A2F, or on-line)
10/29 (Thu) (13:00-14:45, Yayoi 7B 234/235, or on-line)
11/4 (Wed) (8:30-16:40, Nishitokyo A2F, or on-line)
学習
ユニット1 米・稲を学ぶ―専門分野とサステイナビリティアプローチ、統計データベース
ユニット2 緑の革命と持続可能な開発―人口と食料、生態系、収量と遺伝・環境・管理
ユニット3 ステークホルダー解析と技術の開発・選択-灌漑開発、参加型技術開発・普及
ユニット4 遺伝子組み換え作物とゲノム編集技術 ―セラリーニ事件、規制
ユニット5 多様な作物生産技術―ストレス抵抗性の改良、気候変化への適応策と緩和策、革新的アグロノミー技術、種子生産技術
ユニット6 平和構築と稲
Learning
Unit 1 Learning of rice – discipline and sustainability approach, statistical database for production and trade
Unit 2 Green revolution and sustainable development – population and food, ecosystems, yield and gene-environment-management
Unit 3 Stakeholder analysis and technology development & choices – irrigation development, participatory technology development and dissemination
Unit 4 Genetically modified crops and genome editing technology - Seralini affair, regulation
Unit 5 Various crop production technologies - improvement of crop stress resistance, adaptation and mitigation to climate change, innovative agronomy, seed multiplication
Unit 6 Peace-making and rice
考察
1 遺伝子組み換え作物や、ゲノム編集技術をどのように利用すればよいか?
セラリーニ事件をどのように解釈すればよいか?
2 気候変化に対して作物生産をどのようにすればよいか?
グレタさんら環境活動家の行動をどう考えるか?
3 戦争によって作物生産は打撃を受けるが、どうすれば平和構築につながる作物生産を設計できるか?
4 コロナ禍にあって、作物生産と持続可能性をどのように理解すればよいのか?
Thinking
1 How to utilize genetically modified crops and/or genome editted crops in sustainailitye context?
How to interpret Seralini Affair from the viewpoint of sustainability?
2 How to design crop production to cope with climate change?
How to think of Greta and environmental activists?
3 Wars damage crop production, but how to design crop production to make peace?
4 In time of covid-19, how to view crop production and sustainability