4月9日は、zoomへの入室は14:45から可能となります。この回のURLは、シラバス(本ページ)の一番下にある「オンライン授業URL」で通知します。
はじめの10分間は学生の皆さんがアクセスするのを待ち、概ね15:00ごろから授業のアウトライン、成績評価方法、グループ分けなどの説明を開始します。万が一、zoomに入室できないなど問題が発生した場合は、このシラバスに記載されているメールアドレスに直ちに連絡してください。
初回の授業では、ブレークアウトルームの機能を使ってグループディスカッションの練習を行います。事前にzoomのオーディオとビデオの設定を確認し、使えるようにしておいてください。
講義は、以下の方式で行われます。講義スケジュールは下記に英語で記載されています。
Zoom上でスライドを順に見せて説明します(映像と音声を両方用いる)。
念のため、資料は事前に配信します。
On April 9, we will open the zoom room at 14:45.
Please access the class using the URL posted at the "Online Class URL" at the bottom of the syllabus. We are planning to start explaining the outline of the lectures around 15:00. If you have any difficulty accessing the zoom room, please contact by email (address posted in this syllabus).
We will use the breakout room function for the group discussions during the first lecture. Please make sure that your microphone and camera (video) are working by checking the audio and video from the setting.
Lecture will be conducted by showing and explaining the slides on Zoom (using both video and audio). Handouts will be delivered in advance as well.materials will be distributed through ITC-LMS. We will have group discussion using the breakout room function. When requested by a student who was unable to take a live class because of the technical problem for accessing the class, video or audio will be delivered on demand.
S1ターム
This schedule is subject to change. Any changes will be announced in class.
April 9: Introduction (14:55-16:40)/ Bio-material Science (16:50-18:35)
April 16: Soil ecology (14:55-16:40)/ Biodiversity and ecosystem service assessment (16:50-18:35)
April 23: Agricultural engineering (14:55-16:40)/ Crop science(16:50-18:35)
April 30: Farm animal science (14:55-16:40)/ Spatial effects and spatial statistics (16:50-18:35)
May 7: Human-environmental studies (14:55-16:40)/ Fishery science (16:50-18:35)
May 14: Forest science (14:55-16:40)/ Plant nutrition (16:50-18:35)
May 21: Agricultural economics (14:55-16:40)/Closing (16:50-17:35)
A1-A2ターム
10/8 Guidance, Explanation of each research/project theme, grouping
Oct: Group work
10/15
Short lecture on presentation technique
Introduction of Tools and Methods for Web-based Group Research Project
Exploration of research questions
11/19 Presentation of research/project plan (10 min presentation + 5 min Q&A)
Nov-Jan: Group work
1/21 Final presentation (20 min presentation + 10 min Q&A)
1/25 Submission deadline for feedback to each group member (points deducted for late submission)