大学院
HOME 大学院 Comparative Studies of Social and Cultural Diversity I
学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2025年4月21日

授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。

Comparative Studies of Social and Cultural Diversity I

The Philosophical Problem of Other Minds
This class focuses on the problem of Other Minds. How do we know that others are conscious, or have minds? What is the basis of such knowledge? Is it knowledge at all? What kind of access do we have to the inner lives of others? This problem as a surprisingly recent history, and has recently become more interesting with the apparent possibility of artificial minds. We will read a number of journal articles on this issue, focussing on recent literature.
MIMA Search
時間割/共通科目コード
コース名
教員
学期
時限
31D350-0203S
GAS-GS6A20S3
Comparative Studies of Social and Cultural Diversity I
オデイ ジョン
S1 S2
水曜3限
マイリストに追加
マイリストから削除
講義使用言語
英語
単位
2
実務経験のある教員による授業科目
NO
他学部履修
開講所属
総合文化研究科
授業計画
Provisionally, we will read these papers in this order: - Avramides, A. (2023a). Other Minds. The Stanford Encyclopedia of Philosophy - Long, D. C. (1964). The Philosophical Concept of a Human Body. - Pargetter, R. (1984). The scientific inference to other minds. - McGinn, M. (1998). The Real Problem of Others: Cavell, Merleau-Ponty and Wittgenstein on Scepticism about Other Minds. - Block, N. (2002). The Harder Problem of Consciousness. - Krueger, J. (2012). Seeing mind in action. - Gomes, A. (2015). Testimony and Other Minds. - Spaulding, S. (2017). On Whether we Can See Intentions. - Avramides, A. (2023b). XII—Knowing and Acknowledging Others. - Motta, S. (2025). Telepathy, Other Minds, and Category Errors.
授業の方法
This is a discussion-based course
成績評価方法
A final essay of 2000 words.
教科書
None.
参考書
https://plato.stanford.edu/*****
履修上の注意
Students are expected to read the material before each class and submit short notes in preparation for the class discussion.