(4/17 10:32 更新)
【受講の流れ】
1) 金曜夜までに翌週の講義資料(pdf、パスワード付き)を *****上にアップロードしておくので、各自ダウンロードしpdfファイルを開けるか確認しておくこと。
2) 金曜夜までに翌週のzoomのURLをUTASとITC-LMS上にアップロードする。zoomアプリを使用して入室する者のために、ITC-LMS上には併せて「会議室IDとパスワード」の組も掲示する。
3) 月曜4限 ***** に授業を開講する。zoom会議室は14:30頃には開けておくようにしておく。準備を考慮して講義は15:00から始める。大槻はスライド番号を読み上げながらスライドを解説する(ラジオ形式)ので、手元に1)のスライドを、ページ送りできる形態で用意しておくこと。スライドの画面共有は、当面の間、回線容量の小さい者を配慮して行わない。
4) zoomの不具合で授業が開催できないなど、緊急のことが起きた場合はITC-LMS上で連絡する。受講者はzoomの接続が切れた場合には、2)で取得したURLを試し続け、しばらく経っても改善されなければITC-LMSを参照して欲しい。
5) 大規模な授業なので、基本的に質問は授業の中盤(ブレイクタイム)にてチャットで受け付ける予定。
6) 授業後はITC-LMSの掲示板の活用や、大槻への個人的なメールを通して授業内容について質疑応答を行う。そのうちのいくつかは次回の授業の冒頭でも紹介したい。
7) 講義音声は毎回録音し、google driveに聴講可能しかしDL不可の形で置いておく。ファイルのURLはITC-LMS上の「お知らせ」で知らせる。この音声を聴くためには、東京大学ECCSクラウドメールのアカウントでgoogleにログインしていることが必須である。
8) その他、個々の事情に合わせてできるだけ柔軟に対応する予定なので、困ったら大槻まで(差し支えない範囲で)事情を添えてメールをして欲しい。
(updated at 10:32 on Apr. 17th)
A flow of how to take this lecture:
1) By Friday night lecture slides (pdf format with a password) ***** in the next week will be uploaded on ITC-LMS. Please download it and make sure that you can open the file with the password.
2) By ***** night, the URL of zoom meeting room of the next lecture will be posted both on UTAS and ITC-LMS. For those who log in to zoom meeting via zoom app., the combination of meeting room ID and a password ***** be show on ITC-LMS.
3) Lectures will be held at the 4th period (14:55-16:40) every Monday. Zoom meeting shall be open from around 14:30, and I will start the lecture at 15:00, by taking into account some preparation time. The lecturer will explain each slide with mentioning the slide page number (like radio), so please make the lecture slide, downloaded in step (1), available to you for page feed. For the time being, I will not use screen-sharing function of zoom in consideration of those who have limited access to internet.
4) In case an emergency happens to the lecture (such as zoom trouble), I will announce this on ITC-lMS. Students are advised to keep trying the URL obtained in step (2), and if it won't work for some time, they should check ITC-LMS.
5) A large number of participants are expected, so I'll take questions fro students during the break time, which will be held in the middle of the class, by using the chat function of zoom.
6) After the lecture, you can ask questions on the bulletin-board at ITC-LMS course website, and/or by sending an email to Ohtsuki. Some of them will be shared with students at the beginning of next class.
7) Lecture voice will be recorded and uploaded on google drive in an audible but not downloadable form. The file location URL will be announce at 「お知らせ」on ITC-LMS. To listen to this recorded voice, it is ***** that you are logged in to google via your ECCS cloud mail account.
8) I will be as flexible as possible to take care of each single student with his/her specific issues, so please email me to ask for a help, with explaining your circumstances, if possible.