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最終更新日:2024年10月18日
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予防科学で支える思春期のwell-being
予防科学で支える思春期のwell-being/ Promoting Adolescent Well-being by Preventive Science
思春期の心身のwell-beingは、その後の長期的な人生に多大な影響を与える。ゆえに、思春期の心身のwell-beingを増進するための戦略を科学的に見出すことが重要となる。本授業では、国内外の疫学的なエビデンスに基づいて、思春期のwell-beingに影響を与える諸要因、特に社会環境要因(social determinants of adolescent health)について概説し、それに対する効果的な介入戦略、予防戦略(学校保健など)の例を紹介する。また、思春期のwell-beingに影響を及ぼす人生早期の逆境体験(児童虐待など)の予防戦略に関する国際的な議論や課題についても概説する。
The physical and mental well-being of adolescents has a significant impact on one's long-term life. Therefore, it is important to scientifically discover strategies to improve the physical and mental well-being of adolescents. In this class, we will outline various factors that influence adolescent well-being, especially social environmental factors (social determinants of adolescent health), based on domestic and international epidemiological evidence, and develop effective intervention strategies for them, and provide examples of prevention strategies (e.g., school intervention). We also outline strategies to prevent early life adversity experiences (such as child abuse) that impact adolescent well-being.
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