【評価方法】 発表者は平常点、未発表者はレポート
【評価基準】
(1)授業への参加状況
①事前に文献を読み、授業中の議論に積極的に加わって、理解を深めている。
②文献に関する固有の解釈にもとづいて、自分なりの見解を発言している。
③他者の発言に耳を傾け、自分の見解と関連させて、議論を発展させている。
(2)レポート
①本授業で扱う題材について自分なりの関心にもとづいて要点を捉えている。
②授業中の議論にもとづいて自分なりの論点を明らかにして議論している。
③独創性のある論点が提示されており、説得力のある議論が展開されている。
(1) Participation in class ①Students read the literature in advance, actively participate in class discussions and deepen their understanding of the material.
②Students express their own opinions based on their own interpretations of the literature.
③Listen to the comments of others, relate them to their own views and develop the discussion.
(2) Reports
①Students are able to grasp the main points based on their own interest in the subject matter covered in this class.
②Students clarify and discuss their own points of view based on the discussions in class.
③It presents original arguments and develops persuasive arguments.