大学院
HOME 大学院 アカデミック・ライティング 4(中級)
学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月22日

授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。

アカデミック・ライティング 4(中級)

アカデミック・ライティング4(中級)
This is an academic writing course for intermediate to high-intermediate learners of English. This course will start with expository essays, classification essays, process essays, and cause/effect essays. Next, we will explore extended definition essays, problem/solution essays, summary/response essays, and argumentative essays. In addition, we will examine the writing process and cover basic research and documentation skills. This course is designed to help students improve their English academic writing ability, with the ultimate goal of producing essays research papers in their own areas of interest.
MIMA Search
時間割/共通科目コード
コース名
教員
学期
時限
21240022
GHS-XX6A01L3
アカデミック・ライティング 4(中級)
中邑 啓子
A1 A2
月曜2限
マイリストに追加
マイリストから削除
講義使用言語
英語
単位
2
実務経験のある教員による授業科目
NO
他学部履修
開講所属
人文社会系研究科
授業計画
The course will consist of the following 9 topics (not necessarily in this order): 1. Class introduction 2. Expository essays (Ch. 1) 3. Classification essays (Ch. 2) 4. Process essays (Ch. 3) 5. Cause/effect essays (Ch. 4) 6. Extended definition essays (Ch. 5) 7. Problem/solution essays (Ch. 6) 8. Summary/response essays (Ch. 7) 9. Argumentative essays (Ch. 8) 10. Research papers (Ch. 9) 11. Connection words and transition signals (Appendix) 12. Referencing/Documenting Sources (Appendix) 13. Giving academic presentations
授業の方法
Each class will consist of a short lecture with classroom activities (e.g., exercises, writing activities, peer reviews). The language of instruction will be English.
成績評価方法
Evaluation will be based on class participation (35%), writing assignments (40%) and a final writing project(25%).
教科書
Alice Oshima & Ann Hogue (2020) Longman Academic Writing Series 5: Essays to Research Papers. New York: Pearson Education.
参考書
Stephen Bailey (2017) Academic writing: A handbook for international students (5th edition). New York: Routledge. J. Carlock, M. Eberhardt, J. Horst, & L. Menasche (2017). The ESL writer's handbook, 2nd edition (Pitt Series in English as a Second Language), Ann Arbor: University of Michigan Press.
履修上の注意
受講生は20名を上限とする。受講を希望する学生は初回の授業に必ず参加すること。英文研究室HP(http://www.l.u-tokyo.ac.jp/*****)に受講に際しての注意事項を掲載しているので、受講希望者は確認すること。 The maximum capacity of the class is 20 students. All students must submit an application to the Department of English. (Information regarding the application will be made available on ITC-LMS.) Regarding pre- and post-class study: Prior to each class, it is recommended that students preview the assigned chapter. After each class, students will have a writing activity (to be submitted at the end of class or the following week).
その他
上記URL(英文研究室HP)に受講に際しての注意事項を掲載しているので、受講希望者は確認すること。All students must submit an application to the Department of English. (Information regarding the application will be made available on ITC-LMS.)