オリエンテーションと日本語文献の講読が対面授業、英語文献の講読がオンライン授業の予定です。初回は対面で実施します。2回目以降、変更が生じた際には、メーリングリストでお知らせします。
1.オリエンテーション
2.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 2.3.1 How might a literature-based intervention designed to develop character and virtue be embedded and susstained in a school curriculum? 精読
3.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 2.3.2 How might the partnership between teachers and parents on matters of character education be developed? 精読
4.クリスチャンソン「第5章 アリストテレス的人格教育は劣悪な生い立ちの影響を取り除くことができるか?」講読
5.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 2.3.3 Can the impact of character education interventions feasibly be measure? 精読
6.クリスチャンソン「第6章 方法に向けて:対話とアリストテレス的人格教育」講読
7.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 3.1 Rationale 精読
8.クリスチャンソン「第7章 教育者を教育する―教師とアリストテレス的人格教育」講読
9.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 3.2 Research Design and instruments 精読
10.クリスチャンソン「第8章 結語」講読
11.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 3.3 Data analysis 精読
12.カー「コールバーグ以後ー徳倫理学が道徳教育と道徳的発達の理論へ与えるインプリケーション」講読
13.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 3.4 Limitations 精読
14.Knightly Virtues Enhancing Virtue Literacy Through Stories: 3.5 Ethical considerations 精読
15.まとめ