学部後期課程
HOME 学部後期課程 Academic WritingⅣ
過去(2021年度)の授業の情報です
学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月22日

授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。

Academic WritingⅣ

アカデミック・ライティング4(中級)
This is an academic writing course for intermediate to high-intermediate learners of English. This course will start with expository essays, classification essays, process essays, and cause/effect essays. Next, we will explore extended definition essays, problem/solution essays, summary/response essays, and argumentative essays. In addition, we will examine the writing process and cover basic research and documentation skills. This course is designed to help students improve their English academic writing ability, with the ultimate goal of producing essays research papers in their own areas of interest.
MIMA Search
時間割/共通科目コード
コース名
教員
学期
時限
04210014
FLE-XX4102L3
Academic WritingⅣ
中邑 啓子
A1 A2
月曜2限
マイリストに追加
マイリストから削除
講義使用言語
英語
単位
2
実務経験のある教員による授業科目
NO
他学部履修
開講所属
文学部
授業計画
The course will consist of the following 9 topics (not necessarily in this order): 1. Class introduction 2. Expository essays (Ch. 1) 3. Classification essays (Ch. 2) 4. Process essays (Ch. 3) 5. Cause/effect essays (Ch. 4) 6. Extended definition essays (Ch. 5) 7. Problem/solution essays (Ch. 6) 8. Summary/response essays (Ch. 7) 9. Argumentative essays (Ch. 8) 10. Research papers (Ch. 9) 11. Connection words and transition signals (Appendix) 12. Referencing/Documenting Sources (Appendix) 13. Giving academic presentations
授業の方法
Each class will consist of a short lecture with classroom activities (e.g., exercises, writing activities, peer reviews). The language of instruction will be English.
成績評価方法
Evaluation will be based on class participation and short writing activities (35%), writing assignments (40%) and a final writing project (25%).
教科書
Alan Meyers (2013) Longman Academic Writing Series 5: Essays to Research Papers. New York: Pearson Education.
参考書
Stephen Bailey (2014) Academic writing: A handbook for international students (4th edition). New York: Routledge. J. Carlock, M. Eberhardt, J. Horst, & L. Menasche (2017). The ESL writer's handbook, 2nd edition (Pitt Series in English as a Second Language), Ann Arbor: University of Michigan Press.
履修上の注意
受講生は20名を上限とする。受講を希望する学生は初回の授業に必ず参加すること。英文研究室HP(http://www.l.u-tokyo.ac.jp/*****)に受講に際しての注意事項を掲載しているので、受講希望者は確認すること。 The maximum capacity of the class is 20 students. All students must submit an application to the Department of English. Details will beuploaded to the ITC-LMS page for this course.
その他
上記URL(英文研究室HP)に受講に際しての注意事項を掲載しているので、受講希望者は確認すること。All students must submit an application to the Department of English. Details have been uploaded to the ITC-LMS page for this course.