*NEW*
A1タームから90分授業になります。
それに伴い、本講義の開始時間は15:10になります!
4限:15:10~16:40
5限:17:05~18:35
*NEW*
A1タームからも引き続きオンラインで行います。
zoomアドレス等、ITC-LMSを引き続きチェックしてください。
We will continue to use zoom for the lectures and group work from term A1 as well.
Please continue to check the ITC-LMS for zoom addresses and other information.
*NEW*
Please make sure that you check ITC-LMS for the zoom address. It changes every week!
*NEW*
A1タームの初回(グループ分け)を9/25から10/2に移動します(他の科目の集中講義と重なるため)
The first lecture date of A1 term will be moved to 10/2 (the grouping day for the research project).
ーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーーー
4月10日は、zoomへの入室は14:50から可能となります。この回のURLは、シラバス(本ページ)の一番下にある「オンライン授業URL」で通知します。
はじめの10分間は学生の皆さんがアクセスするのを待ち、概ね15:00ごろから授業のアウトライン、成績評価方法、グループ分けなどの説明を開始します。万が一、zoomに入室できないなど問題が発生した場合は、このシラバスに記載されているメールアドレスに直ちに連絡してください。
初回の授業では、ブレークアウトルームの機能を使ってグループディスカッションの練習を行います。事前にzoomのオーディオとビデオの設定を確認し、使えるようにしておいてください。
講義は、講師の先生によってA方式あるいはB方式で行われます。講義スケジュールは下記に英語で記載されています。
〔A方式〕
履修者には事前に配布資料を配信し、授業は原則Zoomの音声のみ(画像情報は流さない)で行います。履修者は手元の配布資料ファイルを見ながら教員の音声を聞いて受講します。
〔B方式〕
Zoom上でスライドを順に見せて説明します(映像と音声を両方用いる)。念のため、資料は事前に配信します。
On April 10, we will open the zoom room at 14:50.
Please access the class using the URL posted at the "Online Class URL" at the bottom of the syllabus. We are planning to start explaining the outline of the lectures around 15:00. If you have any difficulty accessing the zoom room, please contact by email (address posted in this syllabus).
We will use the breakout room function for the group discussions during the first lecture. Please make sure that your microphone and camera (video) are working by checking the audio and video from the setting.
This lecture is taught in the A or B method depending on the lecturer. Lecture materials will be distributed through ITC-LMS. We will have group discussion using the breakout room function. When requested by a student who was unable to take a live class because of the technical problem for accessing the class, video or audio will be delivered on demand.
[Method A].
Handouts will be distributed to students in advance, and classes will be conducted only with audio (no image information will be played). Students will listen to the instructor's audio while looking at the handout file.
[Method B].
Show and explain the slides on Zoom (using both video and audio). Handouts will be delivered in advance as well.
S1ターム
This schedule is subject to change. Any changes will be announced in class.
April 10
Introduction (Miyazawa) 14:55-16:40
April 17
Agricultural economics (Suzuki) 14:55-16:40
Guest speaker Masaki Sakai (Former Ambassador of Micronesia, Director-General of International Affairs at Japan's Ministry of Agriculture)
Bio-material science (Saito) 16:50-18:35
April 24
Agricultural Engineering (Mizoguchi) 14:55-16:40
Crop science (Okada) 16:50-18:35
May 1
Farm Animal Science (Matsumoto) 14:55-16:40
Spatial Effects and Spatial Statistics (Sato) 16:50-18:35
May 8
Plant nutrition (Nakanishi) 14:55-16:40
Fishery Science (Yagi) 16:50-18:35
May 15
Common Pool Resource Management (Ishihara) 14:55-16:40
Human-environmental studies (Sugino)16:50-18:35
May 22
Soil Ecology (Miyazawa) 14:55-16:40
Closing (Miyazawa) 16:50-15:35
A1-A2ターム
10/2 Guidance, Explanation of each research/project theme, grouping
Oct: Group work
10/9
Short lecture on presentation technique
Introduction of Tools and Methods for Web-based Group Research Project
Exploration of research questions
11/6 Presentation of research/project plan (10 min presentation + 5 min Q&A)
Nov-Jan: Group work
1/22 Final presentation (20 min presentation + 10 min Q&A)
1/25 Submission deadline for feedback to each group member (points deducted for late submission)