学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月1日
授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。
実際の設計
講義の目的/Purpose
創造的な国民に支えられた国は、豊かさの指標(国民一人当たりのGDP)
が高い。この講座では、受講生が既存の学校教育で身につけてきた殻を
破り、元来持っている創造性の発現を目指す。
自分の周りから設計課題を発見し、その課題を定義し、それに
対して創造的解を設計し、解の概念を実証するプロトタイプを
製作する。受講生は創造性を体得するとともに分割統治法
による課題解決を学ぶ。
プロジェクトは、4、5人のグループで行う。
講義・発表・質疑応答は英語。
People's creativity and are related.
Countries with creative people have higher wealth indices
(GDP per capita). This course aims at breaking the shell of
school education and have the students activate their
own creativity.
The class starts with identifying design problems through
daily lives, define problems in the form of functional requirements,
build design solutions, and produce functional prototypes
to prove their concepts. The students acquire creativity and
learn how to solve problems with divide and conquer method.
Projects are carried out in groups of 4 to 5.
The lecture, presentations, questions and answers are in English.
MIMA Search