学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月1日
授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。
実際の設計
創造性と、豊かさの指標(国民一人当たりのGDP)は相関がある。
創造的な国民に支えられた国は豊かである。この講座では、
自分の周りから設計課題を発見し、その課題を定義し、それに
対して創造的解を設計し、解の概念を実証するプロトタイプを
製作する。最初の課題設定が、市場の潜在ニーズ、あるいは
市場が気づいていないニーズを発掘するなど、プロジェクトにとって
最重要である。受講生は創造性を体得するとともに分割統治法
による課題解決を学ぶ。
プロジェクトは、4、5人のグループで行う。
講義・発表・質疑応答は英語。
People's creativity and wealth (GDP per capita) are related.
Countries with creative people are wealthier. This course
has students identify design problems from their daily lives,
define the problems in the form of functional requirements,
build design solutions, and produce functional prototypes
to prove their concepts. The first step of identifying a market
need, or developing a need that the market has not yet
recognized is the crucial for a successful project.
The students acquire creativity and learn how to solve problems
with divide and conquer method.
Projects are carried out in groups of 4 to 5.
The lecture, presentations, questions and answers are in English.
MIMA Search