大学院
HOME 大学院 Theory of International Interdependence III
過去(2019年度)の授業の情報です
学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年4月1日

授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。

Theory of International Interdependence III

Learning International Conflicts and Creating Research Proposal 国際関係の理論を学び、自らのリサーチプロジェクトを検討する
前半部分で、国際紛争や世界に広がる内戦、平和構築などについて学びます。その後、履修した学生のリサーチプロポーザルを、みんなで議論しながら、作り上げていくことが、この授業の目標です。英語での授業ですので、英語で文献を読んでいきます。

The purpose of this course is 1) to learn case-studies of peacebuilding, mediation, and conflict preventions including ones in Iraq, Afghanistan, Syria, South Sudan, East Timor, North Korea etc, by using TV documentaries that the instructor produced or academic papers and book that the iinstructors published, and 2) to create research proposals by the students who are taking this course. After the instroctor shared his experience on how he created and advance research proposal for his own Ph.D. dissertation, the students will develop and create their research proposals by having discussion with the instructor and other students.
MIMA Search
時間割/共通科目コード
コース名
教員
学期
時限
31D350-0102A
GAS-GS6A10L3
Theory of International Interdependence III
東 大作
A2
木曜4限、木曜5限
マイリストに追加
マイリストから削除
講義使用言語
英語
単位
2
実務経験のある教員による授業科目
NO
他学部履修
開講所属
総合文化研究科
授業計画
1)ベトナム戦争、北朝鮮核問題、イラク、アフガニスタン、シリア、南スーダンなどの平和構築について、番組を視聴したり、文献を読みながら学びます。 2)履修した学生によるリサーチプロポーザルについて議論(1回目) 3)リサーチプロポーザル及び論文の書き方等について概論 4)リサーチプロポーザルについての議論(2回目) 1) Learning Case Studies of International Conflicts, including ones of the Vietnam War, North Korea Nuclear Crisis, Peacebuilding in Iraq, Afghanistan, South Sudan, Syria, and East Timor. 2) Lectures on how to create research proposals and thesis 3) Presentation of research proposals by students 4) Discussion of the research proposals by students (second-around)
授業の方法
この授業はセミナー方式です。 This course is the seminar with intensive discussion between instructor and students (and among students.)
成績評価方法
出席、プレゼンテーション、そして最後に提出されるリサーチプロポーザル(A4で2枚程度)によって成績評価を行います。 The eveluation will be based on the participations, presentations and final reseaerch proposals (The research proposal is about 2 to 3 pages).
教科書
Challenges of Constructing Legitimacy in Peacebuilding: Afghanistan, Iraq, Sierra Leone, and East Timor (Daisaku Higashi:Routledge 2015) それ以外の文献は、各授業において随時用意し、学生にコピーしてもらう予定です。可能であれば、PDFでの配布も考えます。(参考書の欄に、参考文献を載せています) I will prepare references for each topic, and ask students to take copies. I will consider the distribution of the PDF in case it is possible. (You can see the references in the box of "Reference Books".)   
参考書
I will guide them in the class.
履修上の注意
授業で指示 I will guide you in the class.