大学院
HOME 大学院 The National Theatre. Japan and Europe in comparison II
過去(2020年度)の授業の情報です
学内のオンライン授業の情報漏洩防止のため,URLやアカウント、教室の記載は削除しております。
最終更新日:2024年3月15日

授業計画や教室は変更となる可能性があるため、必ずUTASで最新の情報を確認して下さい。
UTASにアクセスできない方は、担当教員または部局教務へお問い合わせ下さい。

The National Theatre. Japan and Europe in comparison II

The National Theatre. Japan and Europe in Comparison II
The notion of staging the nation, of representing as well as reflecting the people in the theatre, of constituting or even standing in for an absent or imperfect national identity, emerges in the European Enlightenment and takes concrete shape from the 18th century on. Many so-called National Theatres created during the twentieth century were less involved with cultural consolidation than with the interest of the local government in projecting an image of cultural achievement that would meet European standards. The seminar will discuss national theatres, their different manifestations in terms of their “European” standards, organization, public support, programs and public role in Europe and Japan. The focus of this seminar will be on national theatres established in the 20th century.
MIMA Search
時間割/共通科目コード
コース名
教員
学期
時限
21205016
GHS-CR6E01L3
The National Theatre. Japan and Europe in comparison II
BERGMANN ANNEGRET
A1 A2
火曜2限
マイリストに追加
マイリストから削除
講義使用言語
英語
単位
2
実務経験のある教員による授業科目
NO
他学部履修
開講所属
人文社会系研究科
授業計画
1:Introduction 2:Theatre in Europe and the public 3:History of National Theatres in Europe 4:National Theatres in Europe since the 20th century 5:National Theatres and national identity 6: National Theatres in Eastern Europe 7:Organization and public support of National theatres in Europe 8:Theatre and National Theatres in Japan 9:Japanese National Theatres 10:Organization and public support of National theatres in Japan 11:Organization and public support of National theatres in Japan 12:Theatrical public sphere 13:Japanese National Theatres as public institution 14:Japanese and European National theatres of the 20th and 21st century in comparison – revision – final discussion, critique
授業の方法
輪読 (報告と討論)
成績評価方法
授業での発表・討論、学期末レポートから総合的に判断します。
教科書
授業中に指示する
参考書
授業中に指示する
履修上の注意
毎週英語の資料を事前に読んだ上て受講することが求められる。参加者は全員、発表の担当をすること。また担当回以外にもテクストを読んできた上で、積極的なコメント・質問が求められる。