※スケジュールと内容は変更されることがあるので、授業には出席して把握しておくこと。
※原則としてPC持参のこと
6月9日 金
イントロ:創造的コミュニケーションの基礎。データジャケットの登録も行う
Introduction: Basis for creative communication.
データジャケットの可視化。次にテーマを各グループで選び、データ収集や分析の提案をしあい、グループ内で説明・議論。
Visualization of Data Jackets, for generating the focus in collecting and discussing useful data for practical discoveries.
以下の開講予定(詳細は追って記入予定)
6月16日 金
○前半:6件の論文から選んで熟読し、A4用紙1〜2枚程度にまとめる。
○後半:6人程度で一組になり、交換して互いに説明しつつ他者のレポートを校正。校正結果を受けて自分の文章を修正し提出。
(1) Choose paper(s) from given six, and make a summary (a report of about 1 or 2 pages of A4)
(2) Make a group of (about six) students, exchange and explain the summaries for making a revision.
6月23日 金〜7月7日(3回分:非常勤講師による)
PPTプレゼンテーション技法(プレゼンスピーチ技法、プレゼン設計、スライドプレゼン技法、等)
Techniques for PPT presentation (speech and slides for presentation, design of presentation, etc)
7月14日 金
○前半60分:社会影響力の強い意思決定者(企業社長など)を読者対象として事業プランを各自で起案する。
○後半120分:グループ(6名程度)で各自の起案書について議論し、グループとしての起案書をまとめて提出。
(1) Plan a business, for influential decision makers such as the CEO of a company or a director of an big project (60 minutes)
(2) Make a group, to discuss the plan above. As a result, submit the group’s proposal of the business which will be an essential product of this class.